Jakie wybrać opony do roweru



Jakie wybrać opony do roweru
zasięg: 12591
czas trwania: m s
sala weselna turka – Lublin
ocena: 51

Waszym zdaniem:


- Wasze zdanie na temat
- Super, mniej więcej wszystko wiem. Dzięki! :)
- Z uniwersalnych opon na miasto i lekkiego terenu osobiście mogę polecić Maxxis Crossmark. Mały opór toczenia i całkiem przyzwoita trakcja w terenie.
- Jaką oponę mi polecisz nawet nie chodzi o markę ale o typ czy przykład.
Mam rower Specialized pStreet (Street/Dirt bike)
Jeżdżę często po asfalcie i rzadziej po lasie i polnych.
Opona musi trzymać "jak złoto" z zakrętach (po asfalcie) bo jeżdżę takimi trasami gdzie są świetne zakręty.
Stara opona trzymała tak, że gdy było ciepło a asfalt był czysty mogłem bez obaw przycierać kolanem z zakręcie była to opona specialized ale nie pamiętam jaki wiem, że 2.2 z przodu i 2.3 z tyłu, miała druty.
Teraz szukam alternatywy która będzie trzymała tak samo dobrze. Zależy mi na wadze, ponieważ często skacze itp. a od nowego sezonu będę miał zamontowaną kamerkę więc tą wagę trzeba gdzieś zgubić....
- jaka marka jest najlepsza
- Ja mam Mady mary od schwable opona idealna do dh 
- Panie, najlepsze to są opony ze śmietnika. Dobry poślizg i można driftować.
- Opony jak najbardziej wybieramy pod styl jazdy, a co do tej poduszki powietrznej ''amortyzacji" to się nie zgodzę np. opona MTB szeroka dajmy na to te 2.1'' dowalona 4-4,5bara jest tak twarda jak szosowa. Klocki na asfalcie szybko się zużywają. Polecam firme schwalbe, geax i continental.
- dzięki za te informacje!
- Lubie Twoje filmy, ale tutaj trochę pomieszałeś. O ile mi wiadomo zwijane są lepsze pod każdym względem, mają lepszą wkładkę antyprzebiciową i są przez to grubsze. Mimo to, że są grubsze to dzięki braku drutów są lżejsze. No i ogólnie zwijane są zawsze droższe a w filmiku powiedziałeś odwrotnie.
- Powiem tak, mieszasz sporo rzeczy, zbyt uogólniasz i nie dopowiadasz wszystkiego.
A mianowicie nie takiej reguły że na asfalt tylko cieńsze opony a w teren szersze. Bo są opony o szerokości 2.0 czy więcej bez bieżnika lub z minimalnym. A mimo szerokości taka opona jest bardzo dobra na asfalt i miasto, dzięki temu że bieżnik jest minimalny ma małe opory toczenia a dzięki temu że jest szeroka dobrze tłumi nierówności.

Kolejna rzecz to przy wyborze opony ważna jest szerokość obręczy bo tylko od tego zależy czy daną oponę założy się na obręcz czy nie. I można sprawdzić czy mając daną szerokość obręczy wejdzie opona o danej średnicy.
A nie można też uogólniać że standardowo pasują takie opony, gdyż to trzeba przed zmianą sprawdzić i tyle. Bo źle dobrana opona może w ogólnie nie pasować bądź szybko się zniszczyć.

Kolejna rzecz to jest to że dany typ opony ma swoją nazwę np. opony szosowe to opony slick, a takie które mają bieżnik tylko po bokach to semi slick.

Następna pominięta sprawa to dętki, które przy zmianie opon czasem trzeba wymieniać. Gdyż dętki również robione są pod daną szerokość opony. I przy zmianie na szerszą oponę dętkę również trzeba zmieniać. Tak samo zmieniając na sporo węższą oponę dętkę trzeba wymienić.

Również pominąłeś coś takiego jak tubeless, czyli system bezdętkowy. Mimo że jest on używany dopiero w rowerach głównie zawodniczych, to warto było chociaż o  nim wspomnieć.
- Ostatnio zaliczyłem dzwon rowerem (kolega z tyłu do mnie wjechał) pokrzywiona obręcz,zmasakrowany błotnik nawet ośka się skrzywiła.
- ja jeżdżę na 29x2,4 i jest naprawdę w porządku, w terenie jest super, w miescie ujdzie ;)
- Ja pochwalę SCHWALBE BLACK JACK 26x1,9 szeroka ale kontakt z podłożem jest tylko na klockach więc też w miarę lekko jechać na asfalcie, a w terenie wiadomo jak się zachowuje taki bieżnik. Polecam na razie 150km zrobiła i zero zużycia
- Raczej nie ma co dodać, wszystko ładnie zostało powiedziane co jest istotne.
- Pierwszy
- Jakie wybrać opony do roweru - najlepiej jak najlepsze ale trzeba pamiętać aby dopasować je do własnego stylu jazdy. Jakie wybrać opony do roweru
- Chcesz więcej? - niestety brak ciekawych informacji do obejrzenia.