Audi A4 B6 - typowe usterki #14



Audi A4 B6 - typowe usterki #14
zasięg: 43716
czas trwania: 8m 40s
obejrzyj teraz i oceń sam
ocena: 81

Waszym zdaniem:


- http://se.statistics-info.com/
- A co sądzicie o silniku 2.4 170km?
- Mam pytanie czy sillniki 1,9 TDI 101KM i 136KM czymś się różnią fizycznie czy tylko inna mapa silnika jest wgrana? Można bez konsekwencji zrobić chip tunning z 101 na 136KM?
- chyba nie miałeś samochodu który pije olej...Jest to strasznie uciążliwe
- Racja chuja się znasz na nich.
- A4 B6 Super autko Latam Avantem od 3 lat i szczerze polecam 2.5 V6 z Tiptroniki i Quatro ;)
- JAKI SYF POD MASKĄ ! I wy to filmujecie!? W mojej Audi pod maską wszystko błyszczy i się świeci zero kurzu tak samo jak i w środku.
- Fajny filmik, sam mam A4 B6 od kilku lat (1.9TDI manual 6 biegów) to się podzielę.
Fakapy:
- z EGRu leje się jak ze świni. Zaślepienie powoduje smród spalin zimą to już lepiej uzbierać 380-500pln i kupić nowy EGR (ale nowy nie regenerowany!)
- gnijący czujnik przeciążeń poprzecznych AirBag. Geniusze z Audi umieścili go albo w słupku między jedną a drugą parą drzwi albo na dole drzwi pasażera. W pierwszym wypadku otula go wygłuszka, a gromadzi się tam woda i czujnik pada. Koszt 100-200zł za nowy, wymienić można samemu. Częsta przypadłość.
- tylna wycieraczka - nawala. Naprawa jest prosta stosunkowo.
- kradną jak cholera. Bez minimum dwóch zabezpieczeń nie ma sensu kupować tego auta bo ma serio spore szanse że zniknie.
- zacinająca się zmienna geometria turbiny. Na szybko można przekatować nagrzane auto, jak nie pomaga to turbina do czyszczenia. Ale czyszczenia a nie regeneracji.  A  kupa warsztatów łapie na tym jeleni - demontują, czyszczą, piaskują i zamiast 300-500zł kasują 1500zł za "regenerację".  A zacinanie geometrii jest częste w Małyszu.
- wycierające się przyciski climatronica, kubka, drzwi i przełącznika świateł. Oczywiście zależy to od tego czy jeździła pazurzasta baba z pierścionkami i tipsami i tonami kremów do rąk, czy facet ale generalnie nie znam A4 B6 powyżej 260kkm który nie miałby wytartych przycików w w/w miejscach. To tak a propos "legendarnej" trwałości wnętrza Audi. Jeżeli są ładne to warto się im przyjżeć - na 90% będą malowane -łatwo to poznać porównując radio i climtronic. Malowane mają malowanie proszkowe a stare mają jakby odchodzącą warstwę jakby gumowatej farby. A handlarzynki często kupują komplet przycisków i przekładają.  Tak samo kiera wyciera się powyżej 250kkm -robi się taka śliska miejscami -znów łatwo to poznać.
 
Poza tym jakoś jeździ cholera i nie chce się zepsuć. Jak dla mnie "Małysz" to złote auto.

 Poza tym po  kupnie A4 B6 w 1.9 powinno się od razu zrobić rozrząd z pompą wody i rolkami. Niemieckie serwisy często nie wymieniają wasserpomp. Oleje i filtry sugeruje robić dwa-trzy razy do roku, tzn po każdych 10tys km. (a nie co 15kkm jka producent zaleca).  Jak ktoś jeździ mniej to nie wiem po co mu diesel...  Silnik fajny, podatny na tuning dobrym chipem. Wtedy można mieć ze 130KM łatwo 165-170KM i z 280Nm około 370Nm. Spalanie w mieście wynosi od 6,6 do 7L na 100km. Na trasie przy spokojnej jeździe 5,3 do 5,5L. Jeżeli chodzi o jazdę na S lub A z 140-160km/h to wtedy około 5,8 do 6L.  Zawieszenie po prostu rewelacyjne, nie polecam auta po druciarzach z chinolami i innymi zamiennikami. Zrobić raz a dobrze -koszt 2k ale potem nie ma się problemów żadnych. A jak kogoś nie stać to niech jeździ fiatem. W ogóle odradzam druciarstwo po kosztach i zamienniki - to się potem mści. Powyżej 350tys warto wymienić wałki i szklanki. Trochę to kosztuje ale auto powinno dociągnąć do 600-700tys na zrobionym silniku. Sprzęgło do roboty zwykle jest przy podobnym przebiegu.
Generalnie - odradzam kupno "Małysza" w Polsce. Rodacy traktują auta jak prosiaki i zarzynają ja z podziwu godnym uporem. Żydzą na częściach, wykazują się ponadprzeciętnym  cebulactwem i kombinatorstwem byle nie zapłacić za normalną naprawę lub co gorsza eksploatację. Do tego stado wieś-tunerów  co do chipa robią pod blokiem "bo kolega ma program i kabel z VAGiem". W większości aut były dzwony - głównie na skutek przewagi testosteronu nad mózgiem znacznej części posiadaczy Audi. Trafienie niebitego Małysza to jak wygranie w totka. Szukanie w kraju to gehenna. Polecam od razu szukać w de ale uważać na auta uzdatniane w PL a potem rejestrowane znowu na Niemcy.  
Ja swojego szukałem ponad pół roku. A jeżeli chodzi o następcę to B7 to prawie ta sama buda co B6, ale silniki skurwiałe do dna...may wybór strasznie. Dlatego lepiej dołożyć i kupić B8 2.0TDI z CR  (czyli od 2009) -silniki pancerne na miarę 1.9 w sumie (nie mylić z 2.0TDI PD)
- moglby sie ktos szerzej wypowiedziec o skrzyni multitronic ? o jej rzekomej awaryjnosci , jak to wlasciwie naprawde jest ? to tylko taka internetowa plotka przekazywana po kolei , czy faktycznie ta skrzynia to porazka? 
Chcialbym przeczytac opinie osob, ktore maja audi z ta skrzynia i uzytkuja je od dluzszego czasu.
- Widać autor coś tam poczytał coś tam wie i na pewno taka opinia może komuś nie znającemu się pomóc, ale zabrakło fachowości w opisywaniu usterek i typowych wad, a gdzie silnik 2.0 ? który bierze olej? A gdzie informacja im nowsze 2.5 tdi tym mniejszy problem to tylko kilka drobnostek.
- ja posiadam 2.5tdi z multitronikiem i nie nażekam jak narazie na silnik i skrzynie :) przebieg 240 000 moge dodać ze częstymi usterkami sa :

instalacja elektryczna w drzwiach przy zawiasach czasami głośniki graja a raz nie 
klimatyzacja siłowniki klapek nawiewu ja i moj kolega mieslismy ten sam problem 
tylna wycieraczka styki na silniku wystarczyło wyczyścić 
spryskiwacze lamp tam pompki często siadają 
rownież miałem problem ze schowkiem ale idzie to w łatwy sposób naprawić zeby juz wiecej sie zawias nie urywał 
i wiele wiecej akurat ja jestem takim pechowcem ze wszystko sie psuje oprucz silnika i skrzyni :D
- Czy Audi z filmu ma ważny przegląd techniczny? Jeśli tak, to w jaki sposób go przeszło posiadając xenony, ale nie posiadając spryskiwaczy reflektorów?
- Ciekawy materiał ale ja jeżdżę od ponad 2 lat A4 B6 akurat 2.5 TDI 163 km wszyscy potrafią tylko komentować ten silnik ale ja twierdze jak sie dba tak się jeździ i ja sobie chwale akurat auto ma prawie 400 tys a wałki są w perfekcyjnym stanie. Pozdrawiam wszystkich fanów V6.
- +AutoVloger przetestuj Passata b6 
- A może by tak odcinek o bmw e46 ? ;)
- będą typowe ustarki Saab 9-3 I generacja ?
- Z tym CVT to nie do końca prawda. Problemy ze sterownikiem ok, ale koszt regeneracji to około 1000 zł  i to jest raz na ~200 tys, a rozciąganie łańcucha to wina tylko kierowców, którzy robią sobie rajdy, ruszają agresywnie na zimnym silniku i skrzyni etc. A z olejem to trzeba go wymieniać co 50 tys. Jeżeli jest auto serwisowane w ASO to nie ma z tym najmniejszego problemu i te skrzynie mogą przeżyć silnik (350 tys, padło 1.8 turbo a skrzynia przetrwała). Ale za to komfort CVT. Ci, którzy jeździli Multitronicem, Tiptronicem i manuelm to wiedzą o co chodzi.
- w b6 był 2.0 FSI od 2002r
- W tym modelu nie ma 2.0 FSI?? Bo ja jestem przekonany ze jednak jest
- Subskrybuje i oglądam :] dobra robota
- Kiedy lancer x 1,6 mivtec
- Chcesz więcej? - niestety brak ciekawych informacji do obejrzenia.